divendres, 4 de febrer del 2011

El futur de les botigues de vi

Estem condemnats a desapareixer? Aquesta pregunta me la feia l'altre dia una amiga que té una botiga de vins. Em deia que hi ha cops que té la impressió que lluita contra tothom, contra els súpers i hípers, contra els distribuidors i contra els cellers.
I és que molts cellers i/o distribuidors estan venent a les grans superfícies, caient en la trampa dels preus per necessitat, i venent no solament el vi, sinó l'ànima al diable.
Em deia que està tipa de fer una marca, donant a conèixer vins per que després aquell vi s'acabi trobant fins-hi tot a les sabateries, i per més INRI, més econòmic.
La veritat és que la tasca de les botigues especialitzades és complexa, i val la pena treballar per aquest món apassionant del vi, i descobrir vins nous, petites perles i fugir dels vins comercials i de lineal. Tot i existir grans superfícies, continua havent-t'hi xarcuteries amb pernils i embotits únics, o formatgeries, o sastreries.
A més, la majoria de vegades els vins no són més econòmics en les grans superfícies, i el benefici pel productor és menor, i l'assesorament que et dona un sommelier, o un venedor de vins especialitzat també té un valor.

2 comentaris:

  1. Penso que les botigues de vi no estan condemnades a morir, sols cal que avaluin la seva missió.
    Per mi, una botiga de vi a la que vull anar ha de ser un lloc on m'hi trobi bé, em senti a gust, em parlin de vi i m'aconsellin d'acord amb el meu pressupost ( sense que aquest influeixi en el tracte a rebre ). D'aquestes botigues n'he trobat, i hi torno; també he trobat botigues on segons el que aquell dia vull gastar en vi m'he sentit tractat diferent ( i sovint poc atès ). A aquestes últimes, no hi torno.
    Penso que les botigues especialitzades estan per descubrir coses noves i per compartir, no per únicament parlar de preu.
    Els bons professionals no moren mai, s'adapten i vencen.

    ResponElimina
  2. Totalment d'acord amb la frase "Els bons professionals no moren mai, s'adapten i vencen"... El que si penso desapareixeran, són les botigues sense ànima. El comprar vi, es per molts com un ritual i per poder gaudir d'aquest ritual, cal d'una botiga on et sàpiguen orientar i atendre al seu punt just... I el concepte "punt just" depen de cada cient i això vol dir que la clau ha de ser la psicologia del venedor...

    ResponElimina

 
Wine Blogger