dimecres, 14 d’abril del 2010

El Pa nostre de cada dia

On és el pa? Per un panarra com jo, l'època en la que vivim, en que el pa a passat a ser quelcom maleit per tots els amants d'un cos escultural, i un diamant en brut, que no es troba en lloc, i que en la gran majoria dels casos és poc més que un objecte de goma i d'origen congelat.
I que podem fer? Jo m'he plantejat molt seriosament fer-me el pa a casa, però far una mica de mandra, i sempre vaig just de temps. Per altra banda, existeixen alguns forns que si fan el pa com déu mana, com per exemple els Turris a Barcelona, i ara em ve al cap el restaurant Cal Travé a Solivella, que es fan el pa ells mateixos.
Precisament, un dels germans de Cal Travé em deia que el secret està en la farina, que actualment molts fan servir pseudofarines per fer el pa, a part del tema dels llevats i del forn, que òbviament tenen el seu pes en el resultat final.
Jo nomes sé que enyoro el pa que feia el Jaume Sabater a Gratallops, i que passats tres dies, si és que et durava tant, encara estava tou i bo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger