dimarts, 29 de desembre de 2009

Etiquetes: Pròleg

Aquest és el pròleg d'una serie d'apunts que voldria dedicar a comentar etiquetes de vins. Aquesta idea té el seu origen en una conversa que vaig tenir fa uns mesos a la botiga amb un client que és membre de verema.com, i que em va comentar que era un tema al que, en general, ningú dona el mínim valor en fer els comentaris sobre els vins que tasten.
També és un fet, que a l'hora de comprar vins, com en moltes coses, la imatge conta, i moltes vegades comprem un vi pel seu nom o per la seva aparença, però, què vol dir l'etiqueta? Quina història s'amaga darrera? Es tracta només d'una producció de màrqueting?
Per començar, i donat que sóc del Priorat, em disculpareu si començo per parlar del format d'etiquetes que va suposar el renaixement dels vins de la zona. Segurament si parlem dels grans vins del Priorat, ens vindran al cap la paraula “Clos” i una tipologia d'etiquetes.
Pel que fa a la paraula “Clos”, va ser una aposta per fer-ne un emblema que donés a entendre una finca tancada, o closa, tot i que aquesta paraula en concret no s'utilitzava a la zona. Però d'aquest origen primigenii hi hagut vins que se n'han apartat, com per exemple el “Finca Dofí”, abans “Clos Dofí”, o el “Manyetes”, abans “Clos Manyetes”. Per altra banda, molts altres han adoptat aquesta denominació, fent que el primer significat es perdi, i d'altres, com per exemple el “Clos Mogador”, ho han portat fins al punt més extrem, i ara són “Vins de Finca”.
En lo referent a l'etiqueta, aquests vins van implantar una ampolla bordalesa amb un etiquetat que fins fa no gaire ha identificat els vins de la zona:










Aquesta imatge, tal i com he dit, ja s'ha acabat, i ja han aparegut ampolles borgonyeses i estètiques diferents, que al llarg d'aquests apunts aniré comentant. Se'm gira feina!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger