dissabte, 10 d’agost del 2013

Coneixent els cellers: Clos Mogador


La veritat és que no sabia com començar aquest apunt, i no ho tenia clar en diversos motius. L'amistat que m'uneix amb el René i familia, i el fet que ja s'ha dit molt sobre aquest celler, eren alguns d'aquests motius, i que de tot això en resultés un article esbiaixat i empallegós, em feia molta i molta basarda.
Però bé, si volia parlar del Priorat, passant per cadascun dels cellers que el conformen, aquest era un dels cellers indispensable, i per tant, finalment m'he decidit a fer-ne quatre ratlles.
Segurament no s'entendria la nostra estimada DOQ Priorat sense parlar d'aquest celler, i més concretament del René Barbier, que ara fa més de 30 anys va arribar a Gratallops i va posar-se entre banya i banya fer un gran vi a les nostres terres.
Segurament molts dels que ho llegiu ja ho sabreu, però la finca Clos Mogador era dels Piqué, i quan la va adquirir la familia Barbier, ningú en donava un  ral per aquelles terres. Fins hi tot el propietari va arribar a dir-li, això sí, després d'haver-li venut la finca, que d'allí no en podria fer mai un bon vi. (Sembla que s'equivocava!!!).


Els que coneixeu l'evolució dels vins de la zona, m'entendreu quan us digui que no és el René qui ha domesticat el Priorat, si no que és el Priorat qui ha afillat el René, i així, molts dels prejudicis, que com a bon enòleg format a França tenia, han anat caient amb el pas de les anyades.
Encara recordo el dia que el meu pare i jo varem dir-li que el que per nosaltres feia el Clos Mogador tant especial es que recordava el vi que com a Prioratins i de família de viticultors teniem en la memòria. "És el millor afalac que em podíeu fer!" - va dir-nos- "Si m'ho permeteu, ho faré servir com argument de venda".

Una visita molt recomanable per entendre el Priorat, que des de fa uns mesos és possible, doncs fins fa poc estava reservada a professionals. I per acabar la visita, un tast de Clos Mogador Manyetes, Nelin, Espectacle, dels destil·lat de Clos Mogador o del fantàstic oli que fan amb les seves oliveres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger