divendres, 20 de novembre del 2009

Tastar un Whisky

Bé, avui un dels meus plaers inconfessables, una copa de Single Malt. Reconec que m'agrada molt, però com en tantes altres coses en sóc un neòfit, un ignorant, o millor dit, un IGNORANT.
De totes formes, tot el meu desconeixement, sí tinc clares unes quantes coses pel que fa al tast d'un whisky, i compte, no hem refereixo a gaudir-ne, que al cap i a la fi, cadascú se l'ha de beure com més li agradi, sinó al que seria un tast ben fet, un tast per treure tot el bo i millor d'aquest destil·lat.
PRIMERA: Gel? Posaríem gel al vi? A l'aigualir el whisky perdem sabors.
SEGONA: Diuen que per fer un tast de whisky s'ha de barrejar aigua amb aquest destil·lat, però compte, aigua de les mateixes fonts d'on es treu l'aigua per fer el whisky. Com argument per vendre aigua s'entén, però, i reafirmant-me en la meva ignorància, per beure'ns una Ermita hi posaríem La Casera o Aigua de Cardó? Diuen que això és per rebaixar la fortor alcohòlica i poder apreciar millor els aromes, i això em porta a la TERCERA, i és que la copa que recomanen per tastar Whisky és molt alcohòlica, i en boca també exagera la sensació de cremor de l'alcohol.
La copa oficial:



La Copa que Riedel va dissenyar té forma de tulipa, que permet disipar alcohol, pel que en nas podem captar tots els matissos de la criança i de la turba, i que en boca el fa més lleuger, i que no cremi.



Només us puc dir que ho proveu i veureu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger