dimecres, 17 de juliol del 2013

Enoturisme

Avui llegia l'article de "vadevi.cat" relacionat amb la presentació del programa per l'impuls de l'enoturisme a Catalunya.
Es veritat que és un camp a treballar molt per fer-lo més i més rentable, i nosaltres també varem participar en l'estudi que es va presentar, però si bé és veritat que aquest sector té un potencial molt gran, també és veritat que es tracta d'un univers molt heterogeni, i amb diferents realitats, actors i interessos.
Podem fer una mica de autocrítica:

  • Aptituds lingüístiques de cellers, restaurants i botigues.
  • Inversió en comunicacions:
    • Tenint per exemple una carretera de Falset a La Vilella Baixa amb 25 anys d'història, i que no s'ha reesfaltat ni millorat en tots aquests anys.
    • Xarxa telefònica antediluviana: Sabieu que per demanar un nou número de telèfon has d'esperar que se'n doni un de baixa o es mori algú? O que la línia que va a Torroja del Priorat va estar vora 2 anys amb un parell de postes trencats? I no parlem de banda ampla.
  • Tenim com una espasa de Damocles amenaçant la nova MAT pel Priorat. Molt bona idea per reforçar la imatge bucòlica de postal enoturística.
  • Aqui podriem parlar de la tasca que fa l'INCAVI i les DO's, però això potser són figues d'un altre paner.
  • Iniciatives com la gastroteca.cat que no sabem quan costen, però que potser són foc d'encenalls. Recordo una expresió que sentia a diat¡ri quan treballava en una multacional, "be focus", i que en molts casos sembla que no apliquem en aquest país, i mé aviat fem allò de "be Pancho Villa army".
Tot ajut pot ser bo, però els cellers de la nostra zona fem visites contínuament, i solament ens basem en la nostra feina. Com botó de mostra, en el darrer mes hem rebut visites de: Bèlgica, França, Noruega, Suècia Suissa, USA, Alemania, Holanda, Dinamarca, Polònia, Finlàndia i Austria. Evidentment, també varem tenir visites de la resta de Calalunya i d'Espanya.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger